divendres, 25 d’octubre del 2013

La barqueta (poemes amics)

 
Cançons de bressol només per a infants? I per què no cançons de bressol que ens serveixin per a tota la vida? Una dolça cançó que ens acompanyi en el son, mentre viatgem més enllà de la consciència amb placidesa, mentre les paraules tendres ens abracen, delicades com carícies, com si ens adormíssim amb la gronxadissa de les ones del mar i un guardià dels somnis ens fes companyia i ens preservés de tot mal fins a l’albada...
Cançó de bressol com la que ens canta el poeta de Navata Quim Ponsa amb els seus versos. Per a tu, per a mi, per a tots els qui em feu companyia; paraules per a infants que ja ens hem fet grans.  



LA BARQUETA

Agafaré la barca de la nit
i entraré a la llera del riu amb suavitat.
Faré lliscar els rems arran d’aigua
intentant no pertorbar el silenci del teu son.
Remaré pausadament enmig dels somnis,
esquivant-ne uns, entrant en d’altres,
vigilant atentament els teus batecs,
les teves constants  respiracions,
Faré de fidel guardià del teu descans,
i posaré a bon recer la fràgil barca,
tot just pocs instants abans que surti el sol.
  
Quim Ponsa
 

8 comentaris:

  1. No estaria gens malament, que tinguem l'edat que tinguem, algú ens cantés aquesta cançó d'en Quim Ponsa mentre ens adormim... ;)

    Bona nit i dolços somnis, Galionar. Una abraçada

    ResponElimina
  2. Bona nit, Carme, bonica. No, no estaria gens malament! No m'allargo més perquè a les 12 em marxa la connexió a internet, fina al les 8 del dia següent.
    Gràcies i una forta abraçada!

    ResponElimina
  3. M'agafe aquesta teua meravellosa cançó de bressol, amb els versos i la música que ens proposes, i amb tot aquest bagatge me'n vaig a dormir plàcidament ara mateix, que ja tinc son. ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Novesflors, doncs desitjo molt sincerament que també per a tu el poema i la música t'hagin portat al món dels somnis amb tota la tendresa possible.
      Una forta abraçada!

      Elimina
  4. Aquest post representa a la perfecció el teu blog. Tot un regal de paraules, d'imatges i de músiques. Magnífica idea adormir-se amb el so de fons d'aquest violí màgic que et parla suau a l'oïda, segur que els somnis són d'allò més tendre. Gràcies pel magnífic regal. Bon cap de setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu, Gabriel, per tenir sempre tan bones paraules per a mi i el meu espai. Celebro que t'agradi aquest petit parèntesi de pau abans d'endinsar-nos en els somnis.
      Bon cap de setmana i una forta abraçada!

      Elimina
  5. M'encantaria que em cantessin cançons de bressol, per adormir-me plàcidament...I voldria que la barqueta tragués els meus somnis a passejar mar endins; el gronxar de les onades seria la seva cançó i serien uns bells somnis...
    En tenim una de preciosa nosaltres, La Mare:
    "Fes nones reiet
    fes nones fill meu
    que ets un angelet
    que m'envia Déu
    li besa la cara
    el besa al front
    petons d'una mare
    el més gran del món"...
    Ens has fet un regal preciós Montse, les teves paraules plenes de tendresa, el poema preciós i la "nana"
    amb la música del violí...( jo abans la tenia al bloc, ara no hi tinc música i la trobo a faltar)Tot plegat , una
    autèntica delícia.
    Petonets i bon diumenge, Montse

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, M. Roser, per les teves dolces paraules. A mi també m'agradaria que les cançons de bressol funcionessin, perquè els meus insomnis acostumen a ser d'antologia.
      Recordo quan tenies la "nana" al teu espai, que tan amorosament ens acollia en entrar-hi. I també recordo aquesta bonica cançó de bressol, sobretot en la veu del Dyango.
      Molt bon diumenge i una abraçada molt gran1

      Elimina