dimarts, 19 d’abril del 2011

Que tots parlam es mateix

Des de l'espai amic de Novesflors , on l'he descobert, us deixo aquest regal. Seductor!

ARENAL Compañía Nacional de Danza (1/2)

Des de Mallorca a l'Alguer
els mocadors dels vaixells
van saludant-se a ponent,
les oliveres al vent,
antiga boira del cel,
fent papallones de verds.

Des de Mallorca a l'Alguer
la lluna diu cada nit:
"es mor la mar lentament".
El sol respon als matins:
"el foc avança roent,
per les muntanyes que veig".

Des de Mallorca a l'Alguer,
des de l'Alcúdia a l'Albuixer,
des de Maó a Cadaqués,
des de Montgó a es Vedrà,
des de Talltendre a Queixans,
de Porqueroles a Calp,
des de Mallorca a l'Alguer,
des de Dalt Vila a Sant Joan,
des de Tabarca a Forcall,
de Ciutadella a Llançà,
d'Espalmador a Alcanar,
de Torreblanca a Malgrat,
des de Mallorca a l'Alguer.

Vella remor de la mar:
les illes s'hi van gronxant,
i avui s'agafen les mans
des de Mallorca a l'Alguer.

Els mots que canta la gent:
vives paraules que entenc,
que tots parlam es mateix.

7 comentaris:

  1. La nostra gran Maria del Mar Bonet i un ballet fantàstic. Gràcies per aquesta joia. Una abraçada: Joan Josep

    ResponElimina
  2. Per uns moments me n'ha anat fins a Mallorca!!! mai e cansaria d'anar-hi. Sempre que hi he estat, m'he quedat amb ganes de més!!! Quina sort la dels mallorquins!!! Crec que d'ara endavant quan em conviden no m'ho pensaré tent, que la vida són quatre dies.
    Moltes gràcies, Montse. Fantàstic el teu regal!!!

    ResponElimina
  3. Joan, realment és una joia que em va captivar en veure-la, aquest ballet. No em canso de posar-lo, em té captivada.
    Joana, sí que transporta a les illes! No esperis que et convidin; ves-hi tu directament, si no ho fan! Jo conec molt més Menorca, de molt jove vaig passar bastant de temps a Ciutadella, i enyoro la placidesa de l'indret i de la seva gent.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
  4. precioses paraules, preciós vídeo i....sobre tot, donem vida a les coses que ens uneixen, la més important, la Llengua

    ResponElimina
  5. Gràcies per fer-te'n ressò.
    Que passes una bona diada de Sant Jordi.

    ResponElimina
  6. Sí, Jaume, que les coses que ens uneixen, la Llengua, superin de molt totes les altres; l'art n'és una bona eina per aconseguir-ho.
    Novesflors, que també tu passis una bona diada i unes millors vacances.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina